Take-Two sprzedaje Private Division i zamyka studia Roll7 oraz Intercept Games – zmiany w świecie gier indie
Wydawca takich hitów jak Grand Theft Auto i Borderlands, firma Take-Two Interactive, oficjalnie ogłosiła sprzedaż swojej marki dedykowanej grom indie – Private Division.
Jednocześnie Take-Two potwierdziło zamknięcie dwóch studiów: Roll7 (twórców OlliOlli World) oraz Intercept Games, odpowiedzialnego za Kerbal Space Program 2. To może być zaskakujące dla tych, którzy pamiętają, jak prezes firmy, Strauss Zelnick, jeszcze pół roku temu zapewniał, że „nie zamknęliśmy tych studiów”.
Private Division powstało w 2017 roku, aby wspierać mniejsze zespoły niezależnych twórców. Przez lata wydano takie tytuły jak The Outer Worlds studia Obsidian Entertainment, a także zainicjowano powstanie Intercept Games, aby stworzyć kontynuację Kerbal Space Program. Jednak od początku 2023 roku widać było, że coś się zmienia – pojawiły się informacje o zwolnieniach i zmianach strategii. W maju odwołano współpracę z Bloober Team (twórcami remake’u Silent Hill 2), a także doniesiono o cięciach w Roll7 i Intercept Games, które de facto zakończyły działalność obu zespołów.
Teraz, podczas ogłoszenia wyników za drugi kwartał 2025 roku, Take-Two potwierdziło sprzedaż Private Division. „Podjęliśmy strategiczną decyzję o sprzedaży tego działu, aby skupić nasze zasoby na rozwoju naszych głównych i mobilnych przedsięwzięć na dłuższą metę,” powiedział Zelnick. Mimo że kupujący nie został ujawniony, nabył on prawa do niemal wszystkich obecnych i nadchodzących tytułów Private Division, z wyjątkiem No Rest for the Wicked, który nadal będzie wspierany przez Take-Two.
Zelnick podkreślił, że choć Private Division odnosiło sukcesy, skala projektów indie była niewielka, a Take-Two celuje raczej w „wielkie hity”. Rzecznik firmy dodał, że zamknięcia Roll7 i Intercept Games nastąpiły jeszcze przed sprzedażą Private Division.
Opublikuj komentarz